Czym jest marketing mix i jaki ma związek z pozycjonowaniem sklepów?

Czym jest marketing mix? Z pewnością wie to niejeden sprzedawca. Jest to zestaw elementów, którymi można oddziaływać na rynek, takich jak promocja, cena czy produkt. Czy model ten ma jednak jakikolwiek związek z pozycjonowaniem sklepów internetowych? Okazuje się, że jak najbardziej, gdyż SEO jest właśnie formą promocji. Na czym polega ta strategia? Sprawdź!

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności marki online. Jest to rodzaj strategii marketingu internetowego, która pomaga przyciągnąć potencjalnych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Głównym celem SEO jest również uzyskanie przewagi nad konkurencją.

Poprzez optymalizację serwisu pod wyszukiwarki, nasycanie treści odpowiednimi frazami kluczowymi i wiele innych działań, sklep internetowy staje się widoczny dla potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Słowa kluczowe odgrywają tutaj największą rolę, ponieważ to dzięki nim odbiorcy mogą znaleźć konkretne wyniki i strony. Dlatego właściwy dobór fraz jest najważniejszą częścią optymalizacji witryny pod kątem SEO.

Pamiętaj, że im wyższą pozycję w rankingu SERP zajmie Twój sklep internetowy, tym łatwiej będzie pozyskać klientów. Jeśli zależy Ci na widoczności wśród odbiorców, pomyśl o pozycjonowaniu. Bez tych działań nie będziesz mógł liczyć na zdobycie większej bazy klientów i lepszych wyników sprzedaży, ponieważ użytkownicy nawet nie zauważą Twojej strony. Wiedząc, czym jest marketing mix i jakie elementy obejmuje, z pewnością odpowiednio wypromujesz swoją markę online!

Na czym polega pozycjonowanie sklepu online?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długim procesem polegającym na poprawianiu pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie opiera się na wdrożeniu działań on-site i off-site. Chodzi głównie o optymalizację poszczególnych elementów serwisu, tworzenie treści i pozyskiwanie wartościowych linków. Ważne jest również wdrożenie działań user experience, gdzie wszystko opiera się nie tylko na optymalizacji technicznej, ale również na dostosowaniu funkcjonalności serwisu do intencji społeczności. Tego typu działania radykalnie zwiększają konwersję w witrynie i są w stanie zbudować trwałe relacje pomiędzy marką a potencjalnym klientem. W SEO chodzi przede wszystkim o dostosowywanie strony do wytycznych i algorytmów wyszukiwarki odpowiadających za generowanie rankingów stron internetowych.

Podsumowanie

Pozycjonowanie to dość złożony i wymagający proces. Nic więc dziwnego, że wielu twórców decyduje się na skorzystanie z pomocy doświadczonych specjalistów. Wiedząc, czym jest marketing mix i jak działa, zdecydowanie łatwiej jest dobrać odpowiednie środki i zadbać o wszelkie obszary wpływające na wizerunek marki. Jeśli więc zależy Ci na najlepszych efektach, postaw na pozycjonowanie w kontekście marketingu mix!