Rodzaje głośników samochodowych

Głośniki samochodowe dzielą się na dwie główne kategorie:

 

Pierwsza kategoria to głośniki „pełnozakresowe”, których zadaniem jest odtworzenie pełnego zakresu dźwięku wytwarzanego przez źródło. W samochodzie są to na ogół basy i tony średnie. Drugi typ głośnika to głośniki składowe, które rozdzielają częstotliwości na różne składniki i umieszczają każdy z nich w niestandardowej obudowie zaprojektowanej dla danej częstotliwości.

Głośniki pełnozakresowe są zazwyczaj zbudowane z papierowych stożków połączonych z materiałowymi otoczkami. Głośnik niskotonowy lub stożek basowy będzie zbudowany z papieru, ponieważ jest wystarczająco elastyczny i lekki, aby wytrzymać ciśnienie powietrza generowane przez wysokie poziomy głośności bez zniekształcania, a jednocześnie jest wystarczająco sztywny, aby przenosić wibracje przez stożek w celu wytworzenia basu. Membrana głośnika średniotonowego będzie miała otoczkę z tkaniny, ponieważ jest ona na tyle sztywna, aby zachować swój kształt, ale na tyle elastyczna, aby pomóc w kontroli zniekształceń i pozwolić na bardziej responsywny ruch, niż pozwalałaby na to goła papierowa membrana. Jej niewielki rozmiar pozwala również utrzymać niską wagę, aby nie wpływać na pracę zawieszenia i nie zmniejszać zwinności na krętych drogach. Głośnik wysokotonowy jest mniejszą wersją głośnika średniotonowego i ma podobną konstrukcję, ale bez tekstylnego otoczenia, ponieważ jest mniej podatny na zniekształcenia przy dużych głośnościach. Zarówno głośniki wysokotonowe, jak i średniotonowe są zwykle montowane w małych plastikowych obudowach zwanych „przegrodami”. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://tuningster.pl/